http://www.youtube.com/anjaceline <---> http://vimeo.com/user8154552

mandag 9. mai 2011

Ta backup!

Min Mac ble rammet av noe som blir kalt "Black Screen of Death". En feil som oppsto på modeller som var laget mellom 2007-2008. Macen lever, men skjermen er svart. Jeg har ikke tatt backup på en stund, så nå har jeg mistet alt jeg hadde av bilder, filmer, skoleoppgaver osv.

Så viktig alle sammen, ta backup så ofte dere kan, for plutselig skjer det noe galt! Alt jeg gjorde var å klappe den sammen, og når jeg åpnet den var den



THIS IS WHAT YOU CAN DO IF YOUR MAC GOT "BLACK SCREEN OF DEATH":

1. Hook up your Mac to another one with a FireWire cable.

2. Hold the T key on your mac's internal keyboard and press the power button. When your MBP's disk will shows up as an external firewire disk on your HelperMac, release the T button.

3. Open finder and go to the /private/var/vm folder on your MacBook's hard drive. You may need to use Command-Shift-G in Finder, because this folder is hidden by default. Once in /private/var/vm remove the sleepfile you find there.

4.Next, go to /System/Library on you MBP's disk and remove Extensions.mkext.

5. Now, eject your MBP drive and shutdown your MBP by hitting its power button.

1 kommentar:

  1. Det er min største frykt faktisk. Hjalp ikke noe av dette? Iiiiiikh! Kondolerer :(

    SvarSlett